24 Kasım 2010 Çarşamba

Günümüzdeki İnternet Tarayıcıları

Merhabalar,
Sizinde farkettiğiniz gibi günümüzde bir çok internet tarayıcısı mevcut. O kadar çok var ki bazen hangisini kullanacağımızı şaşırıyoruz. Ben bir çoğunu kullandım. (Şunları: Google Chrome, İnternet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari ve belki hatırlamadığım ufak tefek bişeyler daha) Peki neden bu kadar çok kullandım çünkü gerçekten hiç birinden istediğim sonucu alamamıştım. Ancak daha sonra deneye deneye hangisinin daha rahat, kullanımı kolay ve en çok istenilen olarak en hızlı olduğunu araştırdım. Burdan da yazacaklarım zaten kendi önerilerim. Başlayalım; ilk olarak İnternet Explorer'dan başlayayım. İnternet Explorer zaten Windows ile birlikte verildiği için birçok kullanıcı bu tarayıcıyı kullanıyor. Ancak benim gözlemlerime göre İnternet Explorer hem internette surf amaçlı dolanırken yavaş hemde bilgisayarda açılma ve kapanma hızı olarak yavaş. O yüzden de fazla kullanmadım kullanmıyorum da önermiyorum da. Mozilla Firefox'a gelicek olursak, Mozilla'nın en sevdiğim yönü olan tema çokluğu ve sayfa dizaynı. Açıklayalım hemen; Mozilla Firefox'ta istediğiniz temayı daha doğrusu ruh halinize uygun temayı rahatça bulabiliyorsunuz. Ne isterseniz kolayca koyabiliyorsunuz. Sayfa dizaynı konusuna gelirsek Mozilla'da kullanılan bir takım araçlar (add-ons) var bu araçlar ile sizin belirlediğiniz sitelerin sayfalarını başkalarının dizayn etti seçeneklerden seçerek sayfalara tema uygulayabiliyorsunuz. Örneğin Facebook'un sayfasını sade buluyorsunuz ve değiştirmek istiyorsunuz "Greasemonkey" denilen bir araç ile bunu gerçekleştirebiliyorsunuz. Böylece facebookta bulunan işe yaramayan "Tüm arkadaş listeni davet et yoksa çalışmaz" denilen grup ve sayfalardan kurtulmuş olursunuz ayrıca gerçekten de işe yarar bişeyler yapmış olursunuz en azından farkınız olur :) Eğer ortaya fark koymak istiyorsanız Mozilla Firefox'u önerebilirim. Ayrıca genelde Video izlemek içinde çoğu site Mozilla Firefox öneriyor. Google Chrome'a gelecek olursak ben şuan da Google Chrome kullanıyorum. Windows olarak bunu kullanıyorum bide Chrome'un Linux için "Chromium" olanı var onuda Linux'ta öneriyorum. Google Chrome arada bir sitelerde sorun yaratıyor sorunsuz bir tarayıcı değil ancak sadeliği tema kullansanız bile bir sadeliği var, kolay kullanımı ve hızı bana yetiyor bazen açmadğı sayfaları Opera kullanarak açıyorum o yüzden Chrome'un yanında başka bir tarayıcıyada gerek duyuluyor. Mozilla + Chrome olabilir. Opera'ya gelecek olursak Opera da sanırım en hızlı tarayıcı seçildi. Gerçektende yavaş olduğunu söyleyemiyeceğim. Ana sayfasına ekleyebildiğiniz 9 Hızlı Erişim bulunuyor. Böylece sürekli kullandığınız yerlere hızlıca erişebiliyorsunuz. Facebook, Google, Kendi Siteniz, Blogunuz, Twitter gibi şeyleri ekleyebilirsiniz. Safari de ise bilgisayarda iyi olmayan kullanıcılar biraz zorlanabilir o yüzden fazla önermiyorum ancak Apple için 1 numara Safaridir. Safarinin yanında getirdiği Apple destekli QuickTime Player ve ıTunes gibi araçlar var. Eee bu kadar şey anlattın hiç bişey anlamadık diyorsanız eğer kısaca şunu söyleyebilirim ki; eğer havalı olmak istiyorum bilgisayarımda diyorsanız Mozilla Firefox. Yok arkadaş o kadar hava sade göz yormayan sakin birşeyler istiyorum diyorsanız Google Chrome öneriyorum.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Hürriyet Haber

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favoriler More

 
Blogger tarafından oluşturulmuştur.