26 Ağustos 2012 Pazar

Sniper Elite V2

Beni biliyorsunuz oyunlardan bahsederken çok süslü kelimeler kullanmam örneğin buraya; savaşın gizli askerleri evet onlar kimsenin haberi olmadan dünyayı değiştirdiler, diyebilirdim ama zaten herkes bunu yapıp abartıyor. Ben farklı olayım bari dedim. Evet iyi günler bu ufak göndermeden sonra başlıyorum.

Sniper, oyununda tahmin edebileceğiniz gibi bir Sniper'ız. Yani dürbünlü silahla takılıp insan avlıyoruz. Oyunda ek olarak bir adet taramalı ve bir tabancada var. Oyunun "Loading" ekranında silahınızı seçebiliyorsunuz. İlerledikçe yeni silahlar geliyor sağdan soldan bulduğunuz silahlar filan.

Sniper Loading Ekranı
Sniper Elite V2 Loading Ekranı Silah Seçim
Silahını seçtikten sonra "Start Game" basarak oyuna giriyorsunuz. Oyunda size verilen görevleri yapıyorsunuz. Serbest dünyası yok, kafanıza göre gezebileceğiniz çokta gerekli değil zaten. Oyunu yeni açtığnızda yani New Game yaptığınızda Zorluk Derecenizi kendiniz belirleyin daha iyi olur Custom'dan. Eğer bilmiyorsanız Orta derece olanı seçin bence. Çünkü oyun daha gerçekçi oluyor. Yani Counter gibi adamın kafasına nişan aldığınızda direk kafasına gitmiyor. Yer çekimi denilen bir şey var, uzaklaştıkça adamın kafasının biraz daha üstüne nişan almanız gerekiyor. Ayrıca oyunun çok beğendim başka bir özelliği var, genelde sniper dediğimiz de aklımıza hep HeadShot (Kafadan Vurma) gelir fakat bu oyunda biraz farklı düşünebilirsiniz. Bunun iki sebebi. İlk sebebi Kill Cam yani adama ateş ederken kameranın değişip mermiyi takip etmesi ve adamın vurulmasını göstermesi. İşte bu özellikle adamın ciğerlerinin, omuriliğinin, ayak bileğinin, beyninin, gözünün, kalbinin ve diğer bölgelerinin parçalanışını görebilirsiniz. Aslına bakarsanız biraz gaz da veriyor. Mesela şöyle bir şey yaşadım, adamı bir kere vurdum genelde tek vuruşta indiriyorsunuz fakat bazen bir kere sendeliyor yada yere düşüyor sonra tekrar kalkıyor iki kere vurmanız gerekiyor. İşte tam o sırada yerden kalkarken bir daha ateş ettim, adamın belinde ki bombayı vurdum tek taşla 4 - 5 kuş birden indirdim. Evet havamı da attım şimdi Kill Cam'den bir kaç sahne koyalım.






Evet bunun dışında anlatabileceğim çok farklı bir şey yok. Sniper görevleri ile oynuyorsunuz. Ama önemli bir şey var. Bunun sebebini anlayamadım niye böyle bir şey yapmışlar bilmiyorum. Oyunu oynayabilmek için monitörünüzün yenileme hızı (refresh rate) 170 Hz desteklemesi gerekiyor. Benim ki 70 bile desteklemiyor. 200 Hz destekleyenlerde zaten 3D monitörler niye bu kadar yüksek bir şey istemiş bir fikrim yok. Fakat bu demek değildir ki oyunu oynayamayaksınız. Oyunu oynamak için oyunu açtıktan sonra size hata verecek ekranınızın desteklemediğine dair bir uyarı, bazen direkt vermiyor mouse sol tık basmanız gerekebiliyor. Eğer Alt + Enter yaparsanız oyunu Windowed Mode olarak çalıştırırsınız yani Tam Ekran olmayan haliyle pencere şeklinde çok fazla bir şey farketmiyor. Yine de alttaki Görev Çubuğu gözünüzü tırmalıyor ise, Ctrl + Alt + Delete yapıp Görev Yöneticisinden, İşlemler sekmesinden explorer.exe kapatabilirsiniz. Bu hem oyunun FPS'sini arttırır hemde alttaki görev çubuğunu kapatır. Tekrar açmak için ise tekrar Görev Yöneticisinden bu sefer uygulamalar sekmesinden pencerenin sağ altında bulunan Yeni Görev butonuna basarak açılan pencereye "explorer.exe" (tırnaksız) yazıp tekrar açabilirsiniz.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Hürriyet Haber

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favoriler More

 
Blogger tarafından oluşturulmuştur.