26 Ocak 2012 Perşembe

DDR ve Ekran Kartı GDDR Özelliği

Selamlar, öncelikle hala bu amatör blogda takıldığınız için teşekkür ederim. Şimdi son yazımda 32 Bit vs 64 Bit'in farkından filan bahsetmiştim ve benim hoşuma gitti yani bundan sonra bilgilendirici yazılar yazmayı daha çok istiyorum oyunlardan çok çünkü oyunu alırsın sende oynarsın ha burdan bakarsın belki "Ulan bu herif şu oyunu oynamış güzel diyor bide ben deniyim bakiyim nasılmış?" dersin ama bilgisiz bilgisiz oyun oynamanızı istemiyorum. Şimdi gelelim konumuza aslına bakarsanız konuya nasıl nerden gireceğim konusunda bir fikrim yok çünkü çok geniş bir başlık oldu öncelikle DDR nedir onu söyleyeyim..

DDR Anakartın Ram özelliğidir diyebilirim basitçe yani Anakartınız desteklediği bir DDR modeli vardır DDR , DDR2 ve son çıkan DDR3 şu an yeni alınan bilgisayarların çoğu DDR3 desteklidir. Ben size burda DDR'ın özelliklerini söylemiycem ama çok basit olarak bahsetmek istiyorum. Bi kere aralarındaki en büyük fark para farkıdır. Pahalıdan ucuza doğru sıralarsak DDR>DDR2>DDR3 şeklinde olur. Genelde eski olanlar daha ucuz olur fakat şöyle bişey var çok az üretildiği için bulması zor yapanlarda artık satın alınmasın diye pahalı yapıyordur heralde uğraşmak istemiyorlar. Sonuçta eğitimini alan kişi de yeni nesile göre eğitim görüyo DDR5 çıktığında DDR yapcak birileri bulunmaz heralde. İşte bu sepeblerdendir ki eskisi daha pahalı yenisi ise daha ucuz. Şimdi fiyat farkını şöyle dile getirebilirim. 2 GB üzerinden gidelim Dolar 1.80 civarı (oha 1.40'ları hatırlıyorum) DDR=150 TL desek DDR2= 60 DDR3=35 gibi farklar. DDR'ların aralarında ki diğer önemli fark ise hızları diyebiliriz işlem yapma hızları çok farklı yine atıcam DDR Ram en fazla 400 Mhz hız yapabiliyorsa DDR2 de en fazla 1066 yapıyorsa DDR3'de 2000'lere çıkıyor.  Artık aradaki farkı siz anlayın yani. Bilgisayarınızı çok daha hızlı kullanırsınız. Ve şimdi gelelim GDDR'ye açıkçası bunu açıklayacak fazla bişey yok yani GDDR ekran kartlarında olur GDDDR ile DDR arasında hiç bir bağlantı yoktur aslında benim size anlatmak istediğim kısımda burası. GDDR ekran kartının veri hızını belirler yani 1GB GDDR2 ekran kartı 10 Hız yaparsa 1GB GDDR5 25 Hız yapar gibi.

GDDR ile DDR arasında hiç bir fark yoktur. Anakartlarında DDR3 filan yazar bu ram içindir. Yani sadece DDR3 ram takabilirsiniz. DDR2'yi yada DDR ram'i kabul etmez. Fakat bunun ekran kartıyla hiçbir bağı yoktur. Ekran kartı GDDR3 GDDR5 filan olabilir. O yüzden ekran kartı filan alırken GDDR'yi düşünmeyin. Yine çok karışık bir yazı oldu ama noktayı çözdüğünüzden eminim umarım sıkmamışımdır.

11 Yorum:

Unknown dedi ki...

bence basit ve bilgilendirici. sağol

Adsız dedi ki...

saool

Adsız dedi ki...

az çok anlayabildim.. yinede sağol =))

Unknown dedi ki...

Saolasın Dostum. Çok başarılı bir anlatım olmuş arada espiriler yerini bulmuş yazılarının devamını diliyorum.

Unknown dedi ki...

Dostum ikisinide ayirt edebilecez artik. saol.

Adsız dedi ki...

Kardeş bir sorum olucak şuan benim ekran kartım nvidia GeForce 1 GB DDR2 ekran kartım var bunun yerine farklı bir ekran kartı almayı düşünüyorum DDR 3 olsa çalışırmı?

Adsız dedi ki...

Çalışır evet

BABLEG dedi ki...

çeltikleri farklı olursa ????

Adsız dedi ki...

DDR3 anakartım var ekran kartı yok fakat elime 512mb ddr ekran kartı geçti anakarta uyumda bir sorun çıkartır mı

amirhan Akbaş dedi ki...

Gddr ile ddr arasında bağlantı yok diyorsun sonra aralarında hiçbir fark yok diyorsun anlamadım

amirhan Akbaş dedi ki...

Gddr ile ddr arasında bağlantı yok diyorsun sonra aralarında hiçbir fark yok diyorsun anlamadım

Yorum Gönder

Hürriyet Haber

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favoriler More

 
Blogger tarafından oluşturulmuştur.